Větroň Duo Discus konstruktéra Klause Holighause vznikl roku 1993 v jeho firmě Schempp-Hirth, jako vysokovýkonný stroj určený pro pokročilý sportovní výcvik a soutěžní lety. Cílem bylo rovněž dvoumístný větroň letovými vlastnostmi co nejvíce přiblížit jednomístnému Discusu. Tato ambice se zcela naplnila - i když je s posádkou těžší o více než 250kg a má o 5 metrů větší rozpětí, přesto je odezva a sladěnost řízení velmi podobná.
V soutěžní třídě FAI 20m mistrovství světa a Evropy je v neklapkových větroních nejvýkonnějším typem a rovněž nejpříjemnějším na pilotáž. Stále se vyrábí, dodnes bylo vyrobeno téměř 900 kusů.
Duo Discus, dvoumístný samonosný středoplošník. Kompozitová konstrukce z uhlíkových, aramidových a skelných vláken. Jednodílný kryt pilotního prostoru odklopný do strany. Vlečné zařízení v přídi (aerovlek) a před podvozkovým kolem (naviják).
Technická data | |
---|---|
rozpětí | 20 m |
délka | 8,66 m |
max. vzletová hmotnost | 700 kg |
max. přípustná rychlost | 250 km/h |
max. klouzavost | 1:45 |