Na větroni VSO-10C se začalo v Chocni pracovat v roce 1972. Při konstrukci byly použity moderní profily křídla Wortmann řady FX, uplatnily se skelné lamináty a sendvičová stavba potahu. S tímto větroněm se u nás setkáte snad v každém aeroklubu.
VSO-10C, jednomístný samonosný hornoplošník. Dřevěná kostra křídla potažena překližkovým sendvičem a balzovou výplní. Kovová kostra pevných ocasních ploch potažena duralem, kostra pohyblivých ocasních ploch plátnem. Trup zhotoven ze speciální hliníkové slitiny, oceli a laminátu. Dvoudílný kryt pilotního prostoru vylisován z organického skla, druhý díl odklopný do boku. Vlečné zařízení je umístěno v přídi a na boku trupu.
"Vosu" u nás létají zejména piloti pokračovacího výcviku, kterí se zdokonalují ve svých schopnostech létat delší termické lety a lety na vzdálenost.
Technická data | |
---|---|
rozpětí | 15 m |
délka | 7 m |
prázdná hmotnost | 250 kg |
max. přípustná rychlost | 250 km/h |
max. klouzavost | 1:34 |